کارسلینگ هیدرولیک

Khavaran Sanat hydraulic lift

بالابرهای هیدرولیک آکاردئونی

در واقع جزو کارسلینگ بالابر به حساب می شوند. به طور کلی کارسلینگ های بالابر آکاردئونی به دو دسته، ثابت و مستقیم تقسیم می شود. بالابر آکاردئونی متحرک ، محبوبیت بیشتری دارد. این بالابر دارای دو نوع چرخ خودرويي و چرخ کارگاهی است. این مدل بالابر ها دارای کارسلینگ هایی است که به گونه ای طراحی و ساخته شده اند تا به تنهایی توانايي جابجايي در یک سطح افقی را داشته باشند و معمولاً مجهز به چرخ هاي كارگاهي يا چرخ هاي شني هستند که اصطلاحاً به آن ها "خود کشش" هم گفته مي شود.
این نوع بالابر ها در ایران ساخته نمی شوند، زیرا ساخت آن جنبه ی اقتصادی ندارد. اما به صورت وارداتی در ارتفاعات و ظرفيت هاي محدود با قیمت های نسبتاً بالا، موجود است. بالابر های آکاردئونی دیگر، دارای چرخ کارگاهی يا چرخ خودرویی هستند و قابليت يدك شدن، با خودروهای معمولی را دارند.
 
در جهان، بالابرهای آکاردئونی به اسم های دیگری مثل( بالابر قيچي ، بالابر سیزری ، تقسيمي و بالابر چاک دار) شناخته می شود.

کارسلینگ هیدرولیک چیست ؟

 
کارسلینگ به ابزاری گفته می شود که که معمولا در آسانسورها و بالابر ها و به حرکت و عملکرد آن ها در مسیر بالا و پایین رفتن، به آن ها کمک می کند.
کارسلینگ باعث کاهش پیدا کردن صدای ناشی از حرکت بالابر یا آسانسور و کاهش لرزش های آن می شود.


کارسلینگ هیدرولیک بالابر

یکی از کاربرد های کارسلینگ در جک بالابر می باشد و وسیله ای بسیار پرکاربرد است. برای بالابر است. از بالابر برای حمل افراد و کالا در سوله ها، کارخانه ها و محیط های صنعتی، استفاده می شود. جک بالابر در انواع بالابر ثابت و بالابر سیار موجود است. بالابر های سیار دارای قابلیت عمل هایی مانند کشش و هل دادن هستند.
 

کارسلینگ هیدرولیک  بالابری ثابت

از کارسلینگ بالابر ثابت در خط تولید و انبارداری ها استفاده می شود.
 کاراسلینگ بالابری ثابت، دارای مدل های مختلفی مانند: زنجیری، کابلی و ترکیبی ساخته می شوند. از بین این نوع بالابر های ثابت، مکانیزم قیچی دیگر بالابر ها، ایمنی بیشتری دارد. برای راه اندازی جک بالابر ثابت، به چاهک نیاز است. این مدل از این ابزار به چاه نیاز دارد . زیرا چاهک کمک می کند که جک بالابری وقتی جمع میشود به درون آن هم سطح زمین شود و فضای کمتری نیز بگیرد.



 بالابر کارسلینگ بالابر هیدرولیک مستقیم

 
کارسلینگ مستقیم هیدرولیکی به دو صورت است ،یک کارسلینگ مستقیم از زیر و کارسلینگ هیدرولیک مستقیم از کنار.
 
هر کدام از این ها به 3 مرحله تقسیم می شوند:
 
کارسلینگ هیدرولیک مستقیم از زیر شامل مراحل گفته شده می شود.
  • یعنی تک مرحله ای (یک تکه – دو تکه)
  • دو مرحله ای (تلسکوپی) 3
  • سه مرحله ای (تلسکوپی)
 
جک هیدرولیک مستقیم از کنار شامل مراحل گفته شده می شود(با جک هیدرولیک از مستقیم مشابه است.
  • یعنی تک مرحله ای (یک تکه – دو تکه)
  • دو مرحله ای (تلسکوپی)
  • سه مرحله ای (تلسکوپی)
از جک هیدرولیک در بالابر آکاردئونی هم استفاده می شود، در ادامه به معرفی بالابر های آکاردئونی می پردازیم


  

نصب کارسلینگ هیدرولیک

 آسانسور های هیدرولیکی دیگر نیازی به موتور ندارند و دیگر نیازی نیست که موتورخانه دقیقا در بالای چاه باشد بلکه موتور خانه در پایین ترین نقطه و میتواند در کنار چاه قرار گیرد.
همانطور که گفتیم آسانسور های هیدرولیک دیگر موتور ندارند و در موتور خانه که در پایین چاه قرار دارد تابلو فرمان آسانسور به همراه پاور یونیت که مرکز قدرت آسانسور است قرار میگیرد.
پاوریونیت توسط شلنگ مخصوصی که از دیوار کنار چاه وارد می گردد و به جک متصل میشود فشار روغن را وارد جک می نماید و باعث باز شدن استیج جک و حرکت آن میشود و به همین صورت هنگام بسته شدن استیج یا پایین آمدن جک فقط فشار پشت روغن را کم کرده و اجازه میدهد که جک به داخل یونیت  باز گشته و جک بسته شود.
 
آسانسور های هیدرولیکی به دلیل اینکه از فشار روغن و پمپ کردن آن داخل جک جهت جابجایی کابین استفاده می کنند پس نیاز است داخل جک و پاوریونیت یه غلظت معین از روغن در جریان باشد پس هر چند وقت یکبار باید روغن تعویض گردد.
 

 
همانطور که میدانید غلظت روغن به عوامل مهمی بستگی دارد که یکی از آنها سرما و گرما میباشد به همین دلیل در مکان هایی با دمای بسیار بالا یا بالعکس مکان هایی با دمای بسیار پایین آسانسور های هیدرولیکی دچار مشکلاتی میشوند. در مکان هایی با دمای سرد قطعه ای به نام گرمکن روغن به سیستم اضافه میشود که میتواند تا حدی به ایجاد دمای مناسب کمک نماید.
با اضافه کردن طبقه های بیشتر، جک هم باید طولانی تر باشد . با استفاده از جک تی تلسکوپی دو مرحله ای می می توان ارتفاع را افزایش دهید . برای طولانی تر شدن جک می توان از جک های سه و چهار مرحله ای هم استفاده کرد ولی باید در نظر داشت که هزینه ی نصب آسانسور برا آن ها بسیار افزایش پیدا می کنند. و از لحاظ اقتصادی صرفه ندارد.
 
در دهه 70 تکنولوژی آسانسور های هیدرولیکی که با قرار دادن جک ، دیگر نیازی به سوراخ نداشتند ، ساخته شد. این جک ها به صورت جفت نصب می شوند. این جک ها به کناره های تسمه متصل می شوند. وقتی آسانسور بیش از 15-16 ′ مقصد دارد، جک ها بیش از حد طولانی می شوند ، بنابراین به صورت تلسکوپی به 2 ، 3 یا 4 لایه ساخته می شوند و نصب می شوند. همانند جوک های درون زمینی ، جکهای تلسکوپی از گران قیمت ترین تجهیزات هستند.
 
آسانسور های هیدرولیکی نیازی به موتور ندارند و موتورخانه در پایین قرار می گیرد. آسانسور های هیدرولیکی به دلیل اینکه از فشار روغن و پمپ کردن آن داخل جک جهت جابجایی کابین استفاده می کنند پس نیاز است داخل جک و پاور ی.نیت یه غلظت معین از روغن در جریان باشد پس هر چند وقت یکبار باید روغن تعویض گردد.
 
 
از معایب کارسلینگ های هیدرولیکی می توان از این نام برد که کابل ها هر 5 سال احتیاج به تعویض دارند. در عین حال از مزایای آن می. توان گفت کارسلینک هیدرولیکی بسیار قابل اعتماد است و بی سر و صدا هستند.
 

نصب کارسلینگ هیدرولیک اولین مرحله نصب آسانسور

برای نصب کارسلینگ، ابتدا باید آن را به داخل چاه آسانسور منتقل کرد.
مرحله ی بعدی به این صورت است که بعد از مشخص کردن زیل های اول و دوم، کارسلینگ هیدرولیکی را که داخل چاه آسانسور وارد کردیم، در محل خود یعنی کارسلینگ دوم نصب می کنیم.
به دلیل آن که احتیاجی به از هم باز کردن ریل ها نداریم به راحتی داخل ریل ها نصب می شود.
 

مراحل نصب کارسلینگ هیدرولیک در داخل چاه


در ابتدا برای نصب آسانسور باید محور پاراشوت  را از قسمت کوپلینگ جدا کرد.
با  آزاد کردن قید های آسانسور، کارسلینگ  شبیه حرف ال می شود. در این هنگام کارسلینگ را دوباره روی ریل قرار دهید.
آسانسور های هیدرولیک در برند ها و مدل های مختلفی که در بالا به آنها اشاره شد در بازار عرضه میشود که از برند های معروف بین آسانسور های هیدرولیک میتوان یک برند ویتور و GMV اشاره کرد .
آسانسورهای هیدرولیک برای چه ساختمان هایی مناسب هستند.
آسانسور های هیدرولیکی مناسب ترین گزینه برای ساختمان های بین دو تا چهار ایستگاه میباشد.
در بسیاری از ساختمان های بزرگ آسانسور های سنگین وزن باری یا ماشین بر از سیستم هیدرولیک استفاده میکنند.